Ekonomi

AB, Google’ı “rekabet kurallarını ihlal etmekle” suçluyor

AB Kurulu, ABD merkezli Google’ın sendika rekabet kurallarını ihlal ettiği için reklam teknolojileri ile resmen suçlandığını bildirdi.

Açıklamada, komisyonun Google’a çevrimiçi reklamcılık teknolojisindeki suistimallere ilişkin argümanları içeren resmi bir bildirim gönderdiğine dikkat çekildi.

AB Komisyonu’nun, Google’ın reklam teknolojisi “adtech” segmentindeki rekabeti bozarak AB antitröst kurallarını ihlal ettiğine ilişkin ön görüşünü Google’a verdiğini kaydeden Komisyon, “Komisyon, Google’ın kendi çevrimiçi görüntüleme reklam teknolojisi hizmetlerinin verilebileceğine karar verdi. rakip reklam teknolojisi hizmet sağlayıcıları tarafından, reklamcılara ve çevrimiçi yayıncılara karşı tercihine karşı çıkıyor.” terim kullanıldı.

Açıklamada, Google’ın 2014 yılından bu yana reklam pazarlarında ve seçimde kendi hizmetlerini tercih etmek için konumunu kötüye kullandığı ve bunun şirketin sunduğu hizmetler için daha yüksek fiyatlar talep etmesine yol açtığı belirtildi.

Açıklamada, bu davranışların pazardaki hakim durumun kötüye kullanılmasını yasaklayan AB kurallarını ihlal ettiği belirtilirken, davranışsal önlemlerin Google’ın kendisini tercih eden bu tür davranışları sürdürme riskini önlemede etkili olmayacağı kaydedildi. veya yenilerini tanıtmak.

“Google, bazı hizmetlerini zorla elden çıkarmalı”

Açıklamada, kurulun ön görüşünün, rekabet endişelerini gidermek için bazı Google hizmetlerinin zorunlu olarak elden çıkarılması olduğuna dikkat çekildi.

AB Komisyonu, AB ülkelerinde faaliyet gösteren şirketlerin şubelerinde rekabeti engelleyici bir durum olup olmadığını denetleme yetkisine sahiptir.

Komisyon, söz konusu soruşturmalarda rekabeti engelleyici bir durum olup olmadığını değerlendiriyor.

Rekabete zarar veren durumlar tespit edilirse AB Komisyonu bu duruma son veriyor ve şirketlere yüksek para cezaları veriyor.

AB, 2021’de reklamlar için Google’a rekabet soruşturması başlattı.

Bu kapsamda AB, Google’ın reklam teknolojisinde kendi hizmetlerinden yararlanıp yararlanmadığını ve rakip reklam hizmeti sağlayıcılarının zarar görüp görmediğini inceliyordu.

AB, geçmişte çeşitli rekabet soruşturmaları sonucunda Google’a 8 milyar avronun üzerinde para cezası vermişti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu